Käyttö- ja toimitusehdot

Tervetuloa Hyvän Tuulen Puodin palvelevaan verkkokauppaan!

Suurin osa verkkokaupassa olevista tuotteista löytyy heti varastosta, joten toimitukset ovat nopeita. Paketti lähtee matkaan useimmiten jo tilausta seuraavana arkipäivänä. Paketin matkaa voit helposti seurata sähköpostiisi tulevan lähetystunnuksen avulla Postin tai Matkahuollon sivuilla valitsemastasi toimitustavasta riippuen.

Sisustustarrat omalla tekstillä ovat aina erikseen tilattava tuote, joten sen toimitus kestää 1-1½ viikkoa. Jos muiden tuotteiden osalta ilmenee toimitusviivästyksiä tai tuotepuutteita (yli viikko), saat sähköpostia asiasta. Jos tarvitset paketin tiettyyn päivään mennessä esim. merkkipäivän takia, kannattaa siitä mainita tilauksen lisätiedoissa niin teemme kaikkemme että paketti ehtisi perille ajoissa. Välillä se tilaaminen kun jää viime tippaan :)

Jos haluat lisätietoja tuotteista tai jokin asia jäi muuten mietyttämään, voit olla yhteydessä sähköpostilla osoitteeseen piia@hyvantuulenpuoti.fi tai puhelimitse numeroon 050-363 7438 Piia. Voit käyttää myös verkkokaupan Ota yhteyttä -lomaketta, joka löytyy täältä

Tuotteiden tilaaminen Suomeen ei vaadi rekisteröitymistä, vaan voit tuotteiden valinnan jälkeen siirtyä suoraan maksamaan ostokset. Rekisteröityminen kuitenkin kannattaa, näin tilaustesi tiedot säilyvät verkkokaupassa ja saat myös tietoa tarjouksista ja uutuuksista sähköpostiisi. Asiakasrekisteriä ylläpitää Hyvän Tuulen Puoti (2407964-9) ja sitoudumme olemaan luovuttamatta tietoja muille.

Verkkokaupan sivut ovat suomenkieliset, joten paketit seikkailevat yleensä johonkin päin Suomea. Saat tilattua verkkokaupasta myös ulkomaille, kunhan kirjaudut ensin.

Tuotteiden hinnat sisältävät alv 24%.

Toimitusvaihtoehdot:
Kirjetoimitus - Kirjeenä toimitamme vain 2 euron maksulla kaikista pienimmät tavarat. Vaihtoehto näkyy vain niiden tuotteiden kohdalla, jotka pystymme toimittamaan kuoressa kuten pienet sisustustarrat, pyyhenipsut, magneetit yms.
Nouto omasta Postista - Tämä on se ihan tavallinen postipaketti, mikä tulee lähipostiisi. Jos noutaisit mielummin paketit vaikka työpaikan lähipostista, pysyt ohjaamaan kaikki pakettisi sinne Postin nettisivuilta. Postimaksu määräytyy paketin painon mukaan.
Postin kotiinkuljetus - Tämä on se luksusvaihtoehto, missä paketti tulee suoraan kotiovelle :) Postista ovat yhteydessä koska voivat toimittaa paketin ja toimitukset onnistuvat suuremmissa kaupungeissa myös ilta-aikaan. Pienemmillä paikkakunnilla toimitus tapahtuu ennen kello 14. Postimaksu määräytyy paketin painon mukaan
Nouto Postin pakettiautomaatista - Pakettiautomaatteja löytyy jo melkein koko Suomesta. Toimitustavoissa näet vaihtoehdot lähistön pakettiautomaateista, joihin voit paketin tilata. Postikulut ovat hieman pienemmät kuin tavallisessa postipaketissa, koska automaait toimivat ilman henkilökuntaa. Kaikki paketit eivät kuitenkaan mahdu automaattien lokeroihin, joten aina tätä vaihtoehtoa ei näy toimitustavoissa. Toimitustapa-sivun alareunassa olevan Noutopistehaun avulla voit tilata paketin vaikka toisen kaupunkin Smart Post -automaattiin jos olet vaikka menossa mökille :)
Matkahuolto Lähellä paketti - Kun tilaat toimituksen Matkahuollon Lähellä-pakettina, Matkahuolto kuljettaa pakettisi nopeasti ja luotettavasti noudettavaksi valitsemaasi Matkahuollon toimipaikkaan tai Suomen Lähikauppa Oy:n kauppaan eli Siwaan, Valintataloon tai Euromarkettiin. Noutopisteistä erityisesti kauppojen pitkien aukioloaikojen ansiosta voit hakea pakettisi läheltä sinulle parhaiten sopivana ajankohtana. Saat ilmoituksen tekstiviestillä heti, kun paketti on noudettavissa. Sen vuoksi on tärkeää, että merkitset tilaukseesi gsm-numerosi. 
Matkahuolto Bussipaketti - Matkahuollon Bussipakettina voit tilata suuret paketit noudettavaksi paikallisesta Matkahuollosta. Tämä toimitustapavaihtoehto kannattaa valita kun tilaat suuren tilauksen missä on rikkoutuvaa tavaraa. Matkahuolto kun käsittelee kaikki tilaukset käsin ilman koneellista käsittelyä.
Matkahuolto Jakopaketti - Matkahuolto toimittaa paketin kotiovellesi arkisin päiväsaikaan erikseen sovittuna ajankohtana.

Nouto kivijalkapuodista Pori - Voit noutaa tuotteet Porin myymälästä ilman käsittelykuluja. Ilmoitamme aina erikseen sähköpostilla kun tuotteet ovat noudettavissa.
Nouto kivijalkapuodista Tampere - Voit noutaa tuotteet Tampereen myymälästä ilman käsittelykuluja. Ilmoitamme aina erikseen sähköpostilla kun tuotteet ovat noudettavissa. Toimitusaika noin viikko.

Ostoskori-sivun alalaidassa voit lisätä kommentteja tilaukseesi. Tähän mahtuu paljonkin tekstiä, joten voit hyödyntää tätä monenlaisiin tarkennuksiin, viesteihin, palautteeseen ja etenkin niihin ystäville lähetettävien ekoliinojen mukaan tuleviin viesteihin. Tiesitkö, että hoidamme vaikka joulukorttipostitukset puolestasi? Valitse jouluiset ekoliinat ja kortit valikoimastamme ja kirjoita tilauksen kommentteihin ystäviesi osoitteet ja mukaan haluamasi viestit. Kätevää :)

Maksutavat
Maksutapana ovat yleisimmät verkkomaksut ja luottokortit, Klarnan lasku tai osamaksu. Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan. Huom! Henkilötunnusta ei tilatessa ole pakko täyttää. Henkilötunnuskentän alla on linkki "Täytä tiedot ilman henkilötunnusta". Henkilötunnus tarvitaan vain jos haluat maksaa Klarna-laskulla. Ilman sitä onnistuu maksu luottokortilla tai suoraan verkkopankista.

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Klarna lasku, Klarna tili, korttimaksut (Visa, Mastercard) tai verkkopankkimaksut (OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, S-pankki ja Aktia) - kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) ehdot, jotka löydät täältä. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, olethan rohkeasti yhteydessä Piiaan (yhteystiedot yllä) tai suoraan Klarnan asiakaspalveluun puh. 09 425 99770 (ark. klo 9:00-18:00) tai asiakaspalvelu@klarna.fi.

Jälleenmyyjät
Rekisteröityneiden ja hyväksyttyjen jälleenmyyjien maksutapa on lasku 14 pv netto. Kirjauduthan sisään Ostoskori-sivun alalaidasta.

Palautukset
Sinulla on kuluttaja-asiakkaana oikeus palauttaa kuluitta käyttämättömät tuotteet kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Tuotteet on pakattava hyvin, jotta tulevat ehjänä takaisin. Palautusoikeus ei koske sisustustarroja, jotka on tehty asiakkaan oman teksti- tai värivalinnan mukaan, koska nämä ovat erikseen asiakkaan toiveiden mukaan tehtyjä. Palautusoikeus ei myöskään koske mittaan leikattuja kankaita.

Tuotepalautukset tehdään Postin tai Matkahuollon kautta osoitteeseen Hyvän Tuulen Puoti, Satakunnankatu 39, 28130 Pori. Postin palautustunnus 631812 ja Matkahuollon palautustunnus 9504231.  

Jos noudit pakettisi SmartPost-automaatista, voit palauttaa paketin 14 päivän kuluessa myös automaatin kautta. Valitse automaatilla "Palauta paketti". Näppäile automaattiin alkuperäinen lokerokoodisi. Laita paketti avautuvaan lokeroon ja sulje ovi huolellisesti.

Kivijalkapuodista Pori tai Tampere noudetut tilaukset voi palauttaa vain kivijalkapuoteihin.

Laita pakettiin aina mukaan nimesi, tilausnumerosi ja erittely palautettavista tuotteista. Voit laittaa mukaan alkuperäisen lähetyslistan, kopion siitä tai ihan vaan yllä olevat tiedot ruutupaperilla :) Kiva jos laitat samaan myös palautetta, miksi tuote ei miellyttänyt.

Jos tuote on rikkoitunut tai muuten viallinen, olethan aina yhteydessä ennen palautusta sähköpostilla piia@hyvantuulenpuoti,fi tai puhelimitse 050-363 7438.

Paketin noutamatta jättäminen ei ole palauttamista. Jos et aio noutaa pakettia, teethän tilauksesta peruutusilmoituksen mahdollisimman pian osoitteeseen piia@hyvantuulenpuoti.fi. Ilmoitathan peruutuksessasi aina tilausnumerosi, jonka näet sähköpostiisi tulleesta vahvistuksesta. Noutamatta jätetyistä paketeista, joista ei ole tehty peruutusilmoitusta, perimme toteutuneet postitus- ja käsittelykulut. Myymälänoutoja säilytämme yhden kuukauden.

Ja vielä tuoreen EU-direktiivin vaatimuksesta seuraava tiedoksesi: jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Toivon että viihdyt Hyvän Tuulen Puodissa ja muistathan, että palvelen mielelläni. Onnistuneita ostoshetkiä! :)

Terkuin,
Piia Hyvän Tuulen Puodista