More Joy

Näytetään tuotteet 1 - 32 (233 tuotteesta)

More Joy

More Joyn eli aiemmin tunnetun Kuitukuun tavoitteena on tuoda iloa ja laatua arkeen. Siksi heille on hyvin tärkeää suunnitella käyttötuotteita, jotka kestävät pitkään ja ovat myös muotoilullisesti korkeatasoisia:

More Joy Oy perustettiin 1997 nimellä Kuitukuu, tuottamaan painettuja tekstiilejä, jotka kuoseillaan tuovat iloa arkeen. Tuotteita ja kuoseja rakennettiin kokonaisuuksiksi yhdessä asiakkaiden kanssa. Kansainväliset messut toivat asiakkaita Aasiasta, Euroopasta ja Yhdysvaltojen mantereelta ja 2005 oli aika rakentaa perheyrityksestä kansainvälisesti tunnettu brändi, More Joy. Asiakkaat ovat yhä edelleen tärkein osa yritystä – vai pitäisikö sanoa, koko yrityksen sydän.

He haluavat palvella parhaalla mahdollisella tavalla, tuottaen pitkän elinkaaren omaavia käyttötuotteita, jotka lopuksi maatuvat kokonaan muuttuen uudeksi kasvuenergiaksi. Ympäristösertifikaatti ISO 14001 ohjaa kaikkea toimintaa. He valitsevat myös jokaisen materiaali- ja väritoimittajan tarkoin kriteerein ja kestävän kehityksen periaatteella. Esimerkiksi tiskirätteihin käytettävä selluloosakuitu tulee kokonaan norjalaisista FSC sertifioiduista metsistä ja pieni puuvillan osuus on intialaista, erittäin lyhytkuituista jätepuuvillaa, joka ei kelpaa muuhun tekstiilituotantoon – tässä tuotteessa jäte käytetään hyödyksi. He ovat myös itse auditoineet Euroopassa toimivan materiaalitehtaan. Toiminta tukee luonnon monimuotoisuutta myös yhteistyökumppanuuksin SLL ja WWF kautta.

Heidän visionsa on olla maailman tunnetuin ja ympäristöystävällisin tekstiilipainotalo, joka vähentää kertakäyttötuotteiden käyttötarvetta. 

EKOLOGINEN

Tuotteet, materiaalit ja pakkaukset ovat kierrätettäviä. Lähiseudun tuotanto ja matkahuollon käyttö vähentää rahdin aiheuttamia ympäristövaikutuksia. Tuotteilla on pitkä käyttöikä niin muotoilun kuin materiaalien osalta. Kaikki tekstiilikuidut ovat pitkän elinkaarensa päätteeksi biohajoavia tai poltettavia, samoin pakkaukset.

ESTEETTINEN

Muotoilussa huomioidaan tuotteiden pitkä käyttöikä. Mallistot suunnitellaan siten, että uudet tuotteet sopivat aikaisemmin hankittujen rinnalle tuoden ajanmukaisen ja raikkaan täydennyksen.