Toimitustavat

Tervetuloa Hyvän Tuulen Puodin palvelevaan verkkokauppaan!

Kaikki verkkokaupan tuotteista löytyvät heti varastosta, joten toimitukset ovat nopeita. Paketti lähtee matkaan useimmiten jo tilausta seuraavana arkipäivänä. Paketin matkaa voit helposti seurata sähköpostiisi tulevan lähetystunnuksen avulla Schenkerin tai Postin sivuilla valitsemastasi toimitustavasta riippuen. Suosittelen lämpimästi luotettavaa Schenker-noutopakettia, heidän noutopaikkansa näet ostoskorissa kun syötät postinumerosi sille varattuun kenttään. Schenkerin matkassa myös helposti rikkoutuvat tuotteet pääsevät varmemmin ehjänä perille.

Jos tarvitset paketin tiettyyn päivään mennessä esim. merkkipäivän takia, kannattaa siitä mainita tilauksen lisätiedoissa niin teemme kaikkemme että paketti ehtisi perille ajoissa. Välillä se tilaaminen kun jää viime tippaan :)

Jos haluat lisätietoja tuotteista tai jokin asia jäi muuten mietyttämään, voit olla yhteydessä sähköpostilla osoitteeseen piia@hyvantuulenpuoti.fi tai puhelimitse numeroon 0503637438 Piia. Voit käyttää myös verkkokaupan Ota yhteyttä -lomaketta, joka löytyy täältä

Tuotteiden tilaaminen Suomeen ei vaadi rekisteröitymistä, vaan voit tuotteiden valinnan jälkeen siirtyä suoraan maksamaan ostokset. Rekisteröityminen kuitenkin kannattaa, näin tilaustesi tiedot säilyvät verkkokaupassa ja saat halutessasi myös tietoa tarjouksista ja uutuuksista sähköpostiisi. Asiakasrekisteriä ylläpitää Hyvän Tuulen Puoti (2407964-9) ja sitoudumme olemaan luovuttamatta tietoja muille.

Verkkokaupan sivut ovat suomenkieliset, joten paketit seikkailevat yleensä johonkin päin Suomea. Saat tilattua verkkokaupasta myös ulkomaille, kunhan kirjaudut ensin.

Tuotteiden hinnat sisältävät alv 24%.

Toimitusvaihtoehdot:
Schenkerin Noutopistepaketti - DB Schenker toimittaa tilauksesi edullisesti ja luotettavasti valitsemaasi noutopaikkaan. Syötäthän ostoskorissa postinumerosi niin näet noutopaikat. Saat ilmoituksen tekstiviestillä heti, kun paketti on noudettavissa. Sen vuoksi on tärkeää, että merkitset tilaukseesi matkapuhelinnumerosi. 

Nouto Postin pakettiautomaatista - Pakettiautomaatteja löytyy jo melkein koko Suomesta. Toimitustavoissa näet vaihtoehdot lähistön pakettiautomaateista, joihin voit paketin tilata. Postikulut ovat hieman pienemmät kuin tavallisessa postipaketissa, koska automaait toimivat ilman henkilökuntaa. Kaikki paketit eivät kuitenkaan mahdu automaattien lokeroihin, joten aina tätä vaihtoehtoa ei näy toimitustavoissa. 

Nouto omasta Postista - Tämä on se ihan tavallinen postipaketti, mikä tulee lähipostiisi. Postimaksu määräytyy paketin painon mukaan.

Kotiinkuljetus - Tämä on se luksusvaihtoehto, missä paketti tulee suoraan kotiovelle :) Toimituksen ajankohdasta ollaan yhteydessä ja toimitukset onnistuvat suuremmissa kaupungeissa myös ilta-aikaan. Pienemmillä paikkakunnilla toimitus tapahtuu ennen kello 14. Postimaksu määräytyy paketin painon mukaan.

Kirjetoimitus - Kirjeenä toimitamme joitain harvoja tuotteita kuten postikortteja. Vaihtoehto näkyy vain niiden tuotteiden kohdalla, jotka toimitamme kuoressa. Huomioithan että Postin kirjetoimituksissa kestää nykyään valitettavan pitkään eli jos tarvitset tilauksesi mahdollisimman nopeasti niin suosi pakettivaihtoehtoja.

Saapumisilmoitus tulee tekstiviestinä, joten varmista että laitat tilaukselle oikean puhelinnumeron. Sähköpostiisi tulee myös lähetystunnus kaikissa muissa paitsi kirjetoimituksissa. Sen avulla kannattaa seurata paketin kulkua erityisesti jos tilauksesta on kulunut useampi päivä ja et ole vielä saanut toimitusta.

Ostoskori-sivun alalaidassa voit lisätä kommentteja tilaukseesi. Tähän mahtuu paljonkin tekstiä, joten voit hyödyntää tätä monenlaisiin tarkennuksiin, viesteihin, palautteeseen ja etenkin niihin ystäville lähetettävien muistamisten mukaan tuleviin viesteihin. 

Lahjatilauksen saat tehtyä kätevästi ostoskorisivulla kohdassa Tilaatko lahjaksi?

Palautusaikamme on 365 päivää eli ihan koko vuoden! Kurkkaa tarkemmat tiedot Palautusohjeistamme :)

Paketin noutamatta jättäminen ei ole palauttamista. Jos et aio noutaa pakettia, teethän tilauksesta peruutusilmoituksen mahdollisimman pian osoitteeseen piia@hyvantuulenpuoti.fi. Ilmoitathan peruutuksessasi aina tilausnumerosi, jonka näet sähköpostiisi tulleesta vahvistuksesta. Noutamatta jätetyistä paketeista perimme toteutuneet postitus- ja käsittelykulut.

Maksutavat
Maksutapana ovat yleisimmät verkkomaksut ja luottokortit, Avardan lasku tai tili sekä MobilePay. Avarda-palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Maksutavoista löydät lisätietoa täältä.

Jälleenmyyjät
Rekisteröityneiden ja hyväksyttyjen jälleenmyyjien maksutapa on lasku 14 pv netto. Kirjauduthan sisään tehdäksesi tilauksen. Jälleenmyyjä-mahdollisuudesta löydät lisätietoa täältä.

Ja vielä tuoreen EU-direktiivin vaatimuksesta seuraava tiedoksesi: jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Toivon että viihdyt Hyvän Tuulen Puodissa ja muistathan, että palvelen mielelläni. Onnistuneita ostoshetkiä! :)

Terkuin,
Piia Hyvän Tuulen Puodista